Τεχνικές συμβουλές για τα ελαστικά
Τεχνικές συμβουλές για τα ελαστικά

Η Πίεση των Ελαστικών

Η πίεση των ελαστικών παίζει καθοριστικό ρόλο στη διάρκεια ζωής και την ασφαλή απόδοση των ελαστικών σας.
Μπορεί να επηρεάσει το χειρισμό, τις αλλαγές πορείας, το φρενάρισμα και την αποδοτικότητα καυσίμου του αυτοκινήτου σας.
Ένα ελαστικό με λάθος πίεση θα φθαρεί πιο γρήγορα και ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλειά σας.

Οι πιέσεις των ελαστικών ορίζονται ξεχωριστά για κάθε μοντέλο οχήματος από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και μοτοσυκλέτας. Συμβουλευθείτε το εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου ή κοιτάξτε στο πώμα του ρεζερβουάρ, η στις πόρτες του οχήματος. Για τις μοτοσυκλέτες κοιτάξτε στο εγχειρίδιο η στο ντουλαπάκι για τα scooter η στο ψαλίδι για τις μοτοσυκλέτες.
Η υποπίεση ή υπερπίεση ενός ελαστικού προκαλεί μείωση της ικανότητάς του για σωστή πρόσφυση στο δρόμο. Έτσι δεν προκαλείται μόνο υπερβολική ή ακανόνιστη φθορά του πέλματος, αλλά υπάρχει και αρνητική επίδραση στους χειρισμούς, κάτι που μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα επικίνδυνο στις στροφές με μεγάλη ταχύτητα.

Αν η πίεση δεν είναι επαρκής για το φορτίο που μεταφέρεται, η θερμοκρασία του ελαστικού αυξάνεται λόγω συνεχών κάμψεων. Η υπερβολική θερμοκρασία μπορεί να προκαλέσει ζημιά στη δομή του ελαστικού, ή ακόμα και την καταστροφή του.

Συνιστούμε :

  • Να ελέγχετε τακτικά την πίεση των ελαστικών σας,
  • Να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών σας κάθε δύο εβδομάδες και να την ρυθμίζετε αναλόγως και να εξετάζετε ταυτόχρονα πολύ προσεκτικά τα πέλματα,
  • Να θυμάστε να ελέγχετε τα ελαστικά σας μόνο όταν είναι κρύα και όχι όταν είναι ακόμη ζεστά από την οδήγηση,
  • Επίσης, μην ξεχνάτε να ελέγχετε τη ρεζέρβα σας, αφού ποτέ δεν ξέρετε πότε μπορεί να σας χρειαστεί!

Επισκευή Ελαστικών χωρίς Αεροθάλαμο

Στις περισσότερες περιπτώσεις αν ακολουθηθούν οι σύγχρονες μέθοδοι επισκευής το ελαστικό επανέρχεται στην αρχική του κατάσταση χωρίς κανένα πρόβλημα.

Επισκευή Ελαστικών με Αεροθάλαμο

Οι αεροθάλαμοι (σαμπρέλα) προτείνετε να αλλάζονται πάντοτε με κάθε αλλαγή καινούργιων ελαστικών καθώς δημιουργούνται πόροι με αποτέλεσμα να υπάρχει κάποιες φορές σταδιακή απώλεια αέρα.
Επίσης σε περίπτωση τρυπήματος αντικαθιστούμε τον αεροθάλαμο με καινούργιο και σε καμία περίπτωση δεν τον κολλάμε για να έχουμε ασφαλείς μετακινήσεις με τη μοτοσυκλέτα μας.

Ζυγοστάθμιση Αυτοκινήτου

Επιβάλλεται να γίνεται, μετά από κάθε αλλαγή ελαστικού. Αν τα ελαστικά δεν είναι ζυγοσταθμισμένα, προκαλούν κραδασμούς κατά την κίνηση του αυτοκινήτου σε συγκεκριμένη ταχύτητα (90 – 120 km). Αυτό συντελεί στην γρήγορη φθορά τόσο των ελαστικών όσο και του συστήματος ανάρτησης του αυτοκινήτου. Η εμφάνιση κραδασμών είναι η κυριότερη αφορμή για να προχωρήσετε στην ζυγοστάθμιση του οχήματός σας.

Οι τροχοί παρουσιάζουν δύο τύπους ανισορροπίας, τη στατική και τη δυναμική.
Στατική δημιουργείται όταν η κύλιση του τροχού δεν είναι ομαλή, παρουσιάζοντας μία κίνηση πάνω-κάτω.
Δυναμική δημιουργείται όταν το βάρος είναι άνισο και από τις δύο πλευρές, παρουσιάζοντας ένα τρέμουλο του τροχού. Φροντίζουμε πάντα οι τροχοί μας να είναι σε καλή κατάσταση (χωρίς στραβώματα και χτυπήματα) ώστε η ζυγοστάθμιση να φέρει σωστά αποτελέσματα.

Ζυγοστάθμιση Μοτοσυκλέτας

Στις μοτοσυκλέτες τα πράγματα είναι ποιο πολύπλοκα. Ελέγχουμε πάντα στη ζυγοστάθμιση κάθε τροχό που έχουμε τοποθετήσει καινούργιο ελαστικό

Παράλληλα με τη ζυγοστάθμιση την ώρα της περιφοράς του τροχού ελέγχουμε και κατά πόσο ο τροχός γυρνάει και ίσια. Αν υπάρχει μετατόπιση δεξιά αριστερά σε τροχούς με ακτίνες επιβάλετε ακτινολόγηση. Σε τροχούς με μπράτσα κάνουμε ίσιωμα στα ανεκτά όρια του κατασκευαστή .

Ακτινολόγηση

Ας δούμε λοιπόν τι ακριβώς εννοούμε όταν λέμε ότι αυτός ο τροχός θέλει ακτινολόγηση.
Καταρχήν να διευκρινίσουμε ότι αναφερόμαστε σε τροχό μοτοσυκλέτας (και αυτοκινήτου παλαιότερα) όπου αντί για μασίφ ενιαίος δηλαδή ο τροχός μας αποτελείτε από ξεχωριστά τμήματα. Δηλαδή το στεφάνι περιμετρικά του κέντρου όπου επάνω εφαρμόζεται η δισκόπλακα και φυσικά οι ακτίνες του που δένουν το στεφάνι και το κέντρο μεταξύ τους.

Ο λόγος που επιλέγει ο κατασκευαστής μιας μοτοσυκλέτας τροχούς με ακτίνες έχει να κάνει καθαρά με το θέμα απόσβεσης κραδασμών κατά την κύλιση στον δρόμο ή και στο χώμα. Με την πάροδο λοιπόν των χιλιομέτρων και κατόπιν κραδασμών, λακκούβες, χτυπήματα κτλ. αρχίζει να χάνει (ξεκεντράρετε) το στεφάνι ως προς το κέντρο κατά την περιφορά του. Αυτό λοιπόν έχει σαν αποτέλεσμα κατά την οδήγηση αν αισθανόμαστε τρέμουλο στο τιμόνι αν έχουμε το θέμα στον εμπρός τροχό, και κούνημα στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας μας αν το πρόβλημα είναι πίσω.

Ακτινολόγηση τροχού Harley Davidson
Πώς να στρώσεις τα καινούργια σου ελαστικά